Кожний урок української мови –
складна, цілісна, динамічна система змісту навчального матеріалу й організації
роботи з ним, яка насамперед спрямовується на засвоєння матеріалу, зазначеного
в темі уроку. Мета уроку збігається в цілому з метою навчального процесу в
цілому.
Однією з них є формування
національно-мовної особистості учня. Цього можна досягти, якщо на кожному
уроці, позакласній роботі виховується увага до слова, свідоме ставлення до мови
як засобу самовираження, спілкування між людьми, передачі почуттів і переживань,
ставлення до довкілля. Розвивається мовлення, а от же й мислення, інтелект,
мовленнєва пам’ять, емоційна сфера особистості, мовне почуття, естетичний смак,
розуміння краси української мови, багатство її мовних засобів, виражальних
можливостей.
Навчання української мови
ефективне, якщо на кожному уроці засвоюються мовні і мовленнєві знання,
формуються навчально-мовні, правописні та комунікативні вміння і навички,
розширюється читацький рівень школярів (бо дитина, яка більше читає, краще
говорить і пише), збагачується їхній мовний запас, відбувається оволодіння
мовною нормою, здійснюється усвідомлення неповторності мовної особистості. Учні
одержують зразки комунікативно досконалої мови й навчаються доцільно й
правильно використовувати засоби мови для побудови власних висловлювань, а
також набувають найрізноманітніших загально-предметних умінь.
|