ХХІ століття – час переходу до
високотехнологічного інформаційного суспільства, в якому якість людського
потенціалу, рівень освіченості й культури всього населення набувають
вирішального значення.
Комп’ютери стрімко увійшли в різноманітні сфери повсякденної діяльності суспільства, тому
широке запровадження комп’ютерної техніки у процесі навчання є важливим
завданням педагогів.
Що ж нового вносить у навчальний процес комп’ютер? Інформатика загалом має
модернізуючий вплив на всі сфери суспільного життя, але сфера навчання і
виховання особливі в цьому відношенні. Якщо технологію будь-якого виробничого
процесу можна виконати (і повторити) в усіх деталях, то в навчально-виховному
процесі зробити це неможливо, а тому особливо актуальним є питання відбору
інформації і правильного та вчасного її подання, що дозволяє пожвавити процес
навчання, надати йому динамізму, гнучкості, посилити його прикладну
спрямованість. Використання інформаційних технологій на уроках української мови та
літератури може відбуватися різними способами, це залежить від низки факторів,
найважливішими з яких вважаємо такі: потреби конкретного уроку, рівня володіння
різними програмами та наявністю сертифікованих програм у системі середньої загальної освіти. Серед зазначених
технологій використовуємо такі їх види:
- інформаційні технології;
- електронні підручники;
- окремі типи файлів (зображення, відео-, аудіо-, анімації);
- розроблені авторські уроки (інтеграція різних об’єктів в один
формат:презентації, web-сторінки).
|